به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی روز یکشنبه با اشاره به اینکه متاسفانه علیرغم کنترل ترافیک صبحگاهی، با ترافیک سنگین عصرگاهی در پی تغییر ساعات کاری مواجه شدیم، گفت: ما هم از ترافیک عصرگاهی ناراضی هستیم و طرحها و پیشنهاداتی را برای تغییر این ساعات به وزارت کشور ارائه کردهایم.
وی با اشاره به اینکه اکثر مدارس از ساعت 8 تا ساعت 16 فعالیت میکنند، گفت: این در حالی است که ساعات تعطیلی ادارات و بسیاری از فعالیتهای تجاری نیز در همین ساعات بوده و با عقب کشیده شدن یک ساعته ساعت رسمی کشور با بار ترافیک سنگین عصرگاهی مواجه هستیم.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به اینکه در طرح پیشنهادی ارائه شده، توزیع ساعات تعطیلی ادارات، بانکها و مدارس در ساعات عصرگاهی و حتی صبحگاهی پیشنهاد شده است، ابراز امیدواری کرد: مسئولان ذیربط هر چه سریعتر با تصویب این پیشنهاد، پیک ترافیک صبحگاهی و عصرگاهی را توزیع کنند.
رحیمی با اشاره به کشتههای تصادفات رانندگی در تهران با تاکید بر اینکه تلاش پلیس طی سه سال گذشته بر این بوده تا تعداد تصادفات و کشتههای آنها را کاهش دهد، گفت: خوشبختانه توانستیم در این مدت شمار کشتههای تصادفات رانندگی را از 1460 نفر در تهران به 840 نفر کاهش دهیم که این امر رکوردی محسوب میشود.
وی تاکید کرد: طی سه سال گذشته پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ توانسته است رتبه اول کاهش کشتههای تصادفات را در کشور به خود اختصاص دهد که این روند در پنج ماهه امسال نیز تداوم داشته است.
موتورسیکلتها باید دوپلاکه شوند
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در خصوص وضعیت موتورسواران در تهران، با اشاره به اینکه موتورسواران ما سالهای سال است که به رفتارهای خارج از عرف عادت کردهاند، گفت: باید آنها را به سمت و سویی سوق دهیم تا کنترل و نظارت بر آنها افزایش یابد.
رحیمی افزود: بر این اساس باید مشکل نصب پلاک جلو بر روی موتورسیکلتها برطرف شده و حتما این وسایط نقلیه دارای دو پلاک باشند تا میزان کنترل پلیس بر آنها افزایش یابد. ازسوی دیگر دربحث خطوط ویژه نیز پلیس تلاش کرده است در بسیاری از ورودی و خروجیهای خطوط ویژه، گیتهایی نصب کند. اما برخی از خیابانها مانند خیابان ولیعصر (عج) که میزان ورودی و خروجیها به خط ویژه زیاد است، به دنبال طرحی عملی هستیم که امیدواریم به زودی آن را به صورت آزمایشی اجرا کنیم.
وی در خصوص نصب دوربین در تقاطعها برای برخورد با عبور از چراغ قرمز و تجاوز به گذرگاه عابر پیاده نیز گفت: مدتی اجرای این طرح به تعویق افتاد تا مطمئن شویم هیچ مشکل فنی وجود ندارد، چرا که دغدغه اصلی ما این است که کسی به ناحق جریمه نشود.
رحیمی با اشاره به اینکه هماکنون دوربینهای عبور از چراغ قرمز و تجاوز به گذرگاه عابر پیاده در بیش از 50 تقاطع پایتخت نصب شده است، گفت: بر این اساس خودروهایی که به گذرگاه عابر پیاده تجاوز کنند، 20 هزار تومان و آنهایی که از چراغ قرمز عبور کنند، 100 هزار تومان به همراه نمره منفی دریافت میکنند.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما، گفت: بر این اساس موضوع برخورد با خودروهای دودزا در دستور کار پلیس است، اما برای حل اساسی این مشکل، نیازمند نوسازی ناوگان حمل و نقلی اعم از شخصی و عمومی هستیم.
وی با تاکید بر اینکه قطعا راحتترین اقدام پلیس، توقیف خودروهای فرسوده و دودزا است، گفت: توقیف 2000 اتوبوس فرسوده و 18 هزار تاکسی فرسوده توسط پلیس و انتقال آنها به پارکینگ قطعا تبعات بسیار ایجاد میکند که مسئولان امر باید بسترهای لازم را برای جایگزینی خودروهای فرسوده هرچه سریعتر فراهم کنند.